utorok 16. augusta 2016

Tortelli zo špaldovej múky plnené hokkaido tekvicou




     Tortelli di zucca alla Mantovana, čiže tortelli z tekvice na mantovanský spôsob sa zvyknú variť na štedrý večer. Nuž ale keď nám hokkaido dozrieva práve teraz, rozhodla som sa tento viac-menej jesenno-zimný recept vyskúšať už v polovici augusta. Koniec koncov to aj tak vonku už nevyzerá na leto.

     Recept som si trochu pozmenila podľa seba. Do originálnej verzie ide aj tzv. mostarda mantovana, je to niečo ako jablková zaváranina, ale na pikantno, pridáva sa tam horčicová esencia. Priznám sa, nikdy ma nelákalo ju ochutnať a tak ani neviem aká vlastne je. Môj recept je teda bez mostardy a tiež bez strúhanky, namiesto nej som pridala viac syra.

     Tieto tortelli (alebo minitortičky) sú jedným zo sladko-slaných jedál, aké aj my v slovenskej kuchyni máme, a tak možno na začiatku si treba na sladkú chuť zvyknúť, niektorí si možno nezvyknú, ale vyskúšať treba. Prípadne, ak sa vám žiada slanšia verzia, vynechala by som amaretti a tortelli plnila iba syrom a tekvicou, v prípade potreby doplnila možno otrubami alebo ovsenou múkou na zahustenie plnky. Sama musím ešte vyskúšať čo sa mi osvedčí.



Na cca 4 porcie (7/8 ks tortellini na osobu) sa mi osvedčili tieto množstvá*:

Náplň:
  • hokkaido  500g
  • grana padano alebo slanší pecorino 100g
  • amaretti 100g
  • soľ podľa potreby
  • muškátový orech strúhaný podľa potreby
  • vajce 1 ks
Na cestovinu:
  • špaldová múka 300g
  • vajcie 3ks
Na záverečnú úpravu:
  • tekvicový olej
  • strúhaný syr na posypanie



*Množstvo potrebného cesta sa môže líšiť v závislosti od toho ako natenko ho vyvaľkáte (čím tenšie, tým viac tortellini), preto ak nemáte vypracované svaly na rukách, je najideálnejšie použiť strojček na cestoviny.

1. Na cesto najprv jemne rozhabarkujeme vajíčko, zmiešame s múkou a miesime, kým sa suroviny neprepoja a nevytvorí sa kompaktné cestíčko.
Cesto si pripravíme niekoľko hodín vopred, ideálne aj celý deň. Ja som robila tortelli aj z niekoľkohodinového aj z 2 dňového cesta a čím je staršie, tým lepšie a na tenšie sa dá vyvaľkať. Lepšie sa s ním pracuje, je poddajnejšie.

2. Tekvicu zbavíme jadierok, nakrájame na polmesiace a dáme na plech vystlaný papierom na pečenie piecť do zmäknutia pri 180°C. (Neodporúčam variť, lebo tekvica je potom vodovejšia.)

3. Keď je tekvica upečená, rozmixujeme ju na kašu a zmiešame ju s podrvenými alebo rozmixovanými amaretti, najemno nastrúhaným syrom a všetkými ostatnými ingredienciami.  

4. Cesto vyvaľkáme natenko, vrstvíme naň pomocou malých lyžičiek plnku, ale iba do polovice šírky cesta, druhou polovicou cesta plnku potom prikryjeme. Okraje okolo jednotlivých kopčekov cesta popritláčame (ja som si pomohla natretím okrajov vodou, aby sa lepšie prilepili) a kolieskom na krájanie (najlepšie s vlnkovým okrajom) jednotlivé tortelli oddelíme. Takto nakrájané ukladáme na pomúčený plech alebo utierku.

5. Keď máme všetky vykrojené, tortelli varíme cca 3-4 min. v osolenej vriacej vode. Po vybratí ich pokvapkáme tekvicovým olejom a posypeme strúhaným syrom. 
Ako alternatíva k finálnemu dotvoreniu je burro e salvia, teda maslo a šalvia. Maslo necháme roztopiť na panvici, dávame pozor, aby sa nám nespálilo. Pridáme čerstvú šalviu a hneď ako máme maslo roztopené, vhodíme práve uvarené tortelli. Premiešame a podávame. 


Pozn. Tortelli môžeme ešte surové aj zamraziť, najlepšie na plechu a keď zamrznú, premiestnime ich do vrecúška. Na ich prípravu ich netreba rozmrazovať, stačí ich len rovno hádzať do vriacej vody, ale po troške, aby sa nám naraz príliš neochladila. 

Pri príprave tohto receptu som použila ručný mixér Utile od Delimano.






Ďakujem Nikonu za  zapožičanie fotoaparátu Nikon D7200!

♡♡♡

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...