streda 6. apríla 2016

Grilovaný losos s citrusovým šalátom


     Slniečko nás vonku už pekne ohrieva, rastlinky nám rašia zo zeme a my sa tešíme z každého výhonku, z každého zeleného lístka, či farebného kvietka a nálada je hneď optimistickejšia.
     V tieto dni mám toho dosť na práci na záhrade, neustále niečo presádzam, plejem, sejem, sadím, polievam. Ale je to radosť, lebo človek vidí výsledky svojej práce a sú to krásne výsledky. Táto jarná farebnosť ma inšpirovala aj k dnešnému receptu. Citrusy sú plodmi zimy a tak si ich ešte posledné razy užime! Rybka ich dokonale doladí, pretože obe tieto suroviny pochádzajú z prímorských oblastí. A že sladká chuť citrusov vám nejde dokopy so slanou rybou? Budete prekvapení, ako ja! :-)






Pre 4 osoby potrebujeme:

  • losos filety bez kože 4 ks Ryba Žilina
  • olivový olej 1 PL
  • pomarančová soľ cca 2 ČL
  • pomaranč 4 ks
  • grep 2 ks
  • čerstvé listy mäty hrsť
  • čerstvé listy medovky hrsť
  • balzamikový ocot cca 2 PL
  • pistácie pražené (môžu byť aj solené) za hrsť
  • konopné semiačka lúpané cca 2 PL ja Carun




1. Pomaranče a grepy zbavíme kože i šupky. Pistácie vyberieme zo škrupiniek a nasekáme na menšie kúsky.

2. Na grilovacej panvici rozpálime olivový olej, lososa osolíme z každej strany a následne ho horíme na gril. Grilujeme až kým filety jemne nezozlatnú (cca 4 min. z každej strany). 

3. Pomaranč a grep posypeme lístkami byliniek a pistáciami, pokvapkáme balzamikovým octom a doplníme o konopné semienka.




      Kto sleduje moju FB stránku, vie, že som vyhrala v súťaži s Delimano o možnosť používať ich produkty do kuchyne. V tomto recepte som mala možnosť vyskúšať grilovaciu panvicu
     Napriek tomu, že sme sa dohodli, že ich produkty nebudem recenzovať, len sa o nich zmienim, nedá mi nenapísať pár mojich postrehov, lebo som nadšená!
     Pre mňa je to veľmi dobrý pomocník, nakoľko má "3-krát lepšiu nepriľnavosť, je až 50% odolnejší voči poškriabaniu a 2-krát trvácnejší ako iné testované povrchy na trhu". Citujem z popisu uvedenom na stránke, ale môžem potvrdiť, že z tých niekoľkokrát, čo som panvicu mala možnosť použiť, môžem čestne vyhlásiť, že na rozdiel od mojej predošlej, nie lacnej teflónky, mi na nej nič neprihorelo, grilované jedlo nesčerná, len sa krásne jemne ugriluje, čo mi max vyhovuje a tiež, vďaka super hladkému a nepriľnavému povrchu sa ľahko umýva. Pri teflónovej bol aj toto problém, zostávali mi na nej čierne pripálené, pripečené uhlíky, ktoré nešli dolu...
Ak teda váhate nad investíciou do kvalitnej grilovacej panvice, táto sa vám určite oplatí! 


♡♡♡

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...