štvrtok 21. apríla 2016

Grilovaná špargľa na pohánke s hlivou a žihľavou



    Už nejaký čas som túžobne vykúkala po špargli. A tak, keď som ju pred časom v Lidli zočila, zahájila som moju špargľovú sezónu. Najprv si ju samozrejme najviac vychutnávam len tak surovú a keď sa nabažím, začnem vymýšľať špecialitky a kombinácie. Dnes to bude jednoduchá a zdravá jarná rýchlovka, ktorá obsahuje mix zelených potravín:

Špargľa
- je ideálna na jarný detox, nakoľko je takmer bez kalórií, má močopudné účinky a tiež prečisťujúce (to poznáte podľa charakteristického zápachu vášho moču po jej konzumácii).

Žihľava
- má čistiace účinky na krv, zlepšuje funkciu pečene a žlčníka, taktiež pôsobí detoxikačne.

Ligurček
- podporuje vylučovanie škodlivých látok z tela, je to diuretiku, zlepšuje krvný obeh a činnosť srdca.

Zoznam uzatvára Pamajorán alebo oregano, ktoré má antibakteriálne a antiseptické účinky.



.


Na 2 porcie budeme potrebovať:

  • pohánka 180g
  • 2PL vášho obľúbeného zdravého oleja na tepelnú úpravu
  • cibuľka mladá jarná 1ks
  • morská soľ podľa chuti
  • čerstvá hliva 100g
  • rastlinná náhrada smotany - ja alpro sójová alternatíva smotany 1 ks
  • zelená kari pasta 1ČL
  • žihľavové listy za hrst
  • pamajoránové lístky pár podľa chuti
  • ligurček pár lístkov podľa chuti
  • tahini 1PL
  • zelená špargľa 10ks
  • cesnak 2 strúčiky
  • mandle lupienky za hrsť
  • parmezán na posypanie
  • pažítka na posypanie


.


1. Pohánku namočíme do horúcej vody cca hodinu pred samotnou prípravou receptu, pridáme 1/2 ČL morskej soli. 

2. Cibuľku nakrájame na tenké kolieska a hodíme na rozpálený olej na väčšej panvici. Osolíme, necháme minutku - dve dusiť a pridáme na rezančeky nakrájanú hlivu. Chvíľu restujeme, následne podlejeme sójovou smotanou, pridáme kari pastu, opäť posolíme a dusíme do zmäknutia hlivy.

3. Plátky mandlí najprv nasucho opražíme na grilovacej panvici a odložíme ich.

4. Špargľu umyjeme, odkrojíme drevnaté konce, spodné okraje trochu ošúpeme a takto špargľu hodíme vcelku na grilovaciu panvicu potretú olejom, osolíme a ugrilujeme zo všetkých strán. Cesnak nakrájame na plátky a dáme ho tiež krátko grilovať vedľa špargle. 

5. Keď je hliva uvarená, vsypeme k nej nasekané (postrihané) žihľavové listy, pamajorán a ligurček, tahini a scedenú pohánku, len na toľko, aby sa zohriala, chvíľu miešame a odstavíme.

6. Pohánku so špargľou podávame posypanú strúhaným alebo hoblinkami parmezánu, cesnakom, pažítkou a plátkami mandlí.

Na grilovanie som použila grilovaciu panvicu DELIMANO CERAMICA INTENSO GRILL PAN.





Minule sa ma môj talian (tak volám môjho šéfa) pýtal, či u nás tiež rastie divá špargľa...no neviem, neviete? Zistila som, že by to asi mal byť asparagus officinalis, dočítala som sa, že v Čechách sa vyskytuje, tak snáď aj u nás. Je menšia, ale predpokladám, že aj chuťovo výraznejšia, ako to už pri neumelo pestovaných rastlinách býva...



Ďakujem Nikonu za zapožičanie fotoaparátu Nikon D5300!
.

♡♡♡

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...