utorok 12. januára 2016

Hajdarábadská ryba


     Pokiaľ by ste, ako ja, netušili od čoho by mohol byť odvodený názov tohto receptu, tak Hajdarabát je mestom v Indii.
Inšpiráciu som čerpala z knihy Moderní asijská kuchařka, ktorú mám rada a často v nej listujem. Verím, že recept asi nebude 100%-ne pôvodný, ale chuťovo mi pripomínal moju obľúbenú kombináciu kokosového mlieka s pikantnou paradajkovou omáčkou. Takže ak budem mať práve na ňu chuť a bude mi chýbať kokosové mlieko, viem akú fintu použiť. A vy tiež ;-)



 
Pre 2 osoby si pripravíme:
 
  • filety zo pstruha dúhového Ryba Žilina 400g (ja som mala celú rybu, kt. som vykostila)
  • strúhaný kokos 3 PL
  • rímsky kmín mletý 1 PL
  • sezamové semienka 2 PL
  • čierny sezam 1 PL
  • senovka semienka alebo mletá 1 PL
  • veľká cibuľa 1 ks
  • olej
  • mletý koriander 1 PL
  • mletý zázvor 1 ČL (môže byť aj čerstvý strúhaný)
  • mleté čili 1 ČL
  • mletá kurkuma 1 ČL
  • paradajky konzervované alebo čerstvé 10 PL
  • tamarindový koncentrát 1 PL (ja som nahradila 3 PL rybej omáčky)
  • voda asi 1 dcl
 

 
 


 - Ešte predtým ako začnete variť, chcem menej skúsených upozorniť, aby počas varenia omáčku ochutnávali a prispôsobovali si množstvá výraznejších korenín podľa vlastnej chuti.

- Kokos, kmín, sezam, senovku a nadrobno nakrájanú cibuľu pražíme asi 10 min. na miernom ohni v teflónovej panvici až kým korenie nezačne voňať (čo je ihneď, ale nebojte sa, nič vám bez oleja nezhorí, len kokos sa mierne sfarbí do bledohneda, treba však stále miešať).
 
- Následne v mažiari alebo v minimixéri rozdrvíme korenie na pastu. Ak použijete mixér, radím pridať už aj paradajky, zmes bude homogénnejšia a ľahšie sa bude mixovať.
 
- Pstruha sme my mali vcelku a tak sme ho najprv zbavili kostí a nakrájali na cca 3 – 4 časti každý filet. Kožu necháme, osolíme z oboch strán.
 
- Panvicu potrieme olejom a na miernom ohni na nej asi 5 min. smažíme rybu z oboch strán. Následne vyberieme a zlúpneme kožu.
 
- Kokosovú pastu hodíme na panvicu, zalejeme približne odhadom 1 dcl vody (najprv menej, pridávame podľa toho, ako sa bude javiť konzistencia) a pridáme všetko ostatné – koriander, zázvor, čili, kurkumu a tamarind. V tomto recepte nie je uvedená soľ, ale ak nie ste zvyknutí na tieto sladké ázijské chute, kľudne si ju tam dajte.
 
- Ihneď  vymiešame na kašu strednej hustoty a vložíme rybu. Zľahka premiešame a dusíme ešte 5-10 min., ryba sa však nesmie rozpadávať.
 
- Podávame s ryžou. Rybku posypeme nasekanými koriandrovými listami (ja petržlenovými).


 
 
♡♡♡

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...