piatok 9. októbra 2015

Studená uhorková polievka s citrónovým olejom



     Táto polievka z minikurzu varenia s Alprom ma natoľko oslovila, že rozhodne stojí za zverejnenie. Okrem toho, že chutí úžasne osviežujúco a povznášajúco, vyvrátila moje presvedčenie, že mandľové mlieko je vhodné len do sladkých receptov. A hoci som túto studenú polievku nepripravovala, nakoľko som na kurz dobehla s oneskorením, dievčatám Zuzke z Láska na tanieri a Zuzke z Foodependence sa podarila vynikajúco. Autorom receptu je šéfkuchár Jan Souček.







Ingrediencie (pre 2 osoby):
 

- Olivový olej zmiešame s nastrúhanou kôrou z citróna a necháme odležať. Dala by som aspoň niekoľko hodín vopred, ideálne deň vopred.

- Olúpané uhorky rozmixujeme so smotanou a mandľovým nápojom. Dochutíme nasekaným kôprom (ak ho máme radi na jemnejšie, môžeme ho rozmixovať v prvom kroku spolu s uhorkou), citrónovou šťavou a soľou.

- Hotovú polievku pokvapkáme vopred pripraveným olejom a dozdobíme lístkami šalátu. 


 


Povedali by ste, že táto fotka je robená pri umelom osvetlení (ak si odmyslíme ten odraz svetla na lyžici) a že to, čo je pod ňou, nie je drevo?


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...