sobota 7. septembra 2013

Makový koláč so slivkami a ringlotami


     Už nejaký ten čas je mojim domovom kraj slivkových samôt, ako sa volá oblasť Bradlom, preto o slivky nemáme núdzu. Poskúšala som nejaké receptíky a jedným z nich je tento makový koláč so slivkami. 

Makový koláč so slivkami a ringlotami

Čo budeme potrebovať na 1 veľký plech:

Cesto:
  • polohrubá múka 300g
  • mlieko 300ml
  • práškový cukor 3PL
  • maslo 60g
  • žĺtok 1 ks
  • čerstvé droždie 20g
  • štipka soli
  • tuk na vymastenie plechu 
Plnka:
  • mlieko 200ml
  • mletý mak 150g
  • práškový cukor 3PL
  • vanilkový cukor 1 balíček
  • strúhaná citrónová kôra z 1/2 citróna
  • mletá škorica - štipka
  • slivky 250g
  • ringloty 250g
  • amaretti na posypanie cca 6 ks

- Z droždia, 100ml vlažného mlieka, 1PL cukru a 1PL múky pripravíme kvások.

- Múku preosejeme do misy, pridáme 2PL cukru, zmäknuté maslo, vykysnutý kvások, 200ml vlažného mlieka, žĺtok a štipku soli. Vypracujeme vláčne cesto, ktoré necháme na teplom mieste prikryté utierkou kysnúť cca 30 min.

- Cesto vyberieme, jemne rozvaľkáme a uložíme na vymastený plech. Cesto dotvarujeme a podotláčame k okrajom plechu a necháme ešte dokysnúť.

Plnka: 
- Do mlieka vsypeme cukor a necháme zovrieť. Odstavíme a postupne pridávame mak, vanilkový cukor, citrónovú kôru a mletú škoricu. Ak je to potrebné, zahustíme podrvenými piškótami. Ja mám skúsenosť, že keď sa nechá zmes chvíľu odstáť, zhustne.

- Rúru predhrejeme na 180°C. Makovú plnku natrieme na cesto, poukladáme naň prekrojené slivky a ringloty rezom nadol, posypeme podrvenými amaretti, vložíme do rúry a pečieme cca 30 min. Upečený necháme pred servírovaním mierne vychladnúť.

Ja som koláč robila z dvojitej dávky a ešte mi z neho trochu zvýšilo. Tak som ho hodila na plech, posypala morskou soľou, pokvapkala oliváčom, obložila cherry a ešte dochutila rozmarínom. A focaccia je na svete!

2 komentáre:

  1. Hmm tak zrovna včera jsem pekla také švestkový koláč a ten tvůj mě láká zkusit taky :) Vypadá krásně :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Janka a aký si piekla? Že by sme my zasa vyskúšali ten tvoj a potom si vymeníme dojmy :-)

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...