nedeľa 28. júla 2013

Ríbezľový cheesecake


     Viem, že existuje veľa rôznych zaručených receptov na cheesecake a priznám sa, že neviem, ktorý je ten pravý...Ale tento postup je garantovaný viacerými pokusmi dovedenými do zdárneho konca a preto, keď som ho zvládla ja, a neskôr aj moja "adoptovaná" 17-ročná dcéra celkom sama (a jej sa podaril najlepšie - viď. foto), znamená to, že funguje bezproblémovo. Môžete sa doň bez obáv pustiť aj vy, nech sa páči!


Ríbezľový cheesecake

Na formu o priemere 35 cm si pripravíme:

Tuhý podklad:
  • maslo 120g
  • maslové keksy 200g (použila som aj čisto vanilkové bebe, aj piškóty, aj venčeky, aj ich kombináciu a všetky boli dobré)

- Rúru predhrejeme na 160°C. Ak naša forma nie je teflónová, vymastíme ju maslom a vysypeme polohrubou múkou. 
- Keksy dáme do mixéra a rozdrvíme. Tí, čo nemáme mixér, si vystačíme i pevným igelitovým sáčikom, do ktorého keksíky vsypeme a tĺčikom na mäso ubijeme.
- Na panvici rozpustíme maslo a vsypeme naň keksovú drť. Miešame, až kým sa suroviny neprepoja a nevznikne drobivé cesto.
- Keksovú zmes vysypeme na dno tortovej formy a utlačíme hánkami alebo hladkým dnom pohára.
- Dáme piecť na 10 min.


Ríbezľový cheesecake

Ingrediencie na plnku:
  • jemný tvaroh 500g (najlepšie taký smotanovej konzistencie - mne sa osvedčil z Lidla vo vedierku 0,5 kg balenie)
  • trstinový cukor 180g
  • hladká múka 2PL
  • vanilkový extakt 2ČL
  • citrónová kôra 1ČL
  • citrónová šťava 2PL
  • vajíčka 2 ks
  • kyslá smotana 200g
- Do misy dáme všetok tvaroh, cukor, múku a rozmixujeme do homogénnej zmesi. 
- Za stáleho miešania pridáme vanilkový extrakt, citrónové záležitosti, po jednom vajíčka a nakoniec smotanu. Cesto musí byť hladké ako na palacinky, ale hustejšie. 
- Cesto vylejeme na piškótový korpus a dáme piecť na 10 min. pri 200°C.
- Následne teplotu znížime na 120°C a pečieme ďaľších 25 min.
- Rúru vypneme a koláč  v nej necháme chladnúť bez otvárania 2 hodiny.

Ríbezľový cheesecake

Ingrediencie na dotvorenie:
  • akékoľvek drobné ovocie podľa chuti, množstvo tiež podľa chuti, ale minimálne tak, aby pokrylo povrch torty
  • želé 1 balíček
- Želé pripravíme podľa návodu na obale.
- Na vychladnutý cheesecake rovnomerne rozmiestnime ovocie a zalejeme želé.
- Necháme vychladnúť v chladničke aspoň pol hodiny alebo dokým vydržíte sa naň nevrhnúť.

Ríbezľový cheesecake

Na cheesecake sa mi páči, že si ho môžete obmeniť a doplniť podľa vlastnej predstavy a chuti. My sme mali k dispozícii akurát ríbezle a bola to super voľba! Tá sladká chuť plnky a cesta sa úžasne dopĺňala s kyselkavými ríbezľami. No mňam!
Je proste božský! U nás nikdy dlho nevydrží.

13 komentárov:

  1. Toto je taký "falošný" cheescake, tvarohový... A nejaký nízky, či?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Milý Anonym, asi si nečítal úvod...a slušnosť káže sa podpísať, či?

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Zdravim

    Mne se recept moc libi a vyzkousim :-) moc dekuju
    Hezky vecer Radana

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Krásný dort, a ta chuť musí být osvěžující :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Radanka, som rada, že sa ti pozdáva tento receptík. Určite budeš spokojná, keď vyskúšaš.

    Janka, ďakujem, áno, len sa tak po ňom zaprášilo.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Vyzera mnam :) a tie fotecky su uplne ze uzasne...:)....ja vzdy tvrdim, ze ta cervena je na fotkach taka sexi :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Adrianka ďakujem. No na tom foteni sa este mam co ucit, ale sem tam sa mi uz stane, ze som s nejakou spokojna :-)))
    A kolacik bol naozaj mnamkovy :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Tento receptik je vyyyyborny :))) a krasne fotecky ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Vyzera vyborne sviezo. Krasne fotky Danka.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ďakujem dievčatá, zlaté ste :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Myslím, že nám ešte ostali nejaké ríbezle, takže sa do toho pustím, lebo som dostala neuveriteľnú chuť práve na takýto koláč.. takže ďakujem za inšpiráciu :) a mimochodom nádherné fotky!! zbožujem všetky guličko-idné veci, moja bodkovaná šálka je veľmi podobná a robí mi spoločnosť každé jedno ránko :)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Vždycky si říkám "tohle vyzkouším" a "tamto vyzkouším", ale málokdy to fakt udělám. No tvůj recept jsem včera opravdu zkusila udělat (jako narozeninový pro přítele) v bezlepkové verzi a mňam! Kdybych jich udělala ještě dvacet, přítel by je snědl všechny hned :D Takže díky moc za recept :)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Jééj, dievčatá potešili ste ma! Odpovedám až teraz nakoľko som bola na dovolenke...

    Zuzka: Ďakujem Zuzi za krásne a pochvalné slovíčka. Aj ja som zaťažená na bodky, máme spoločnú vášeň :-)

    Markett: Tak to sa nesmierne teším, že práve môj recept ta presvedčil niečo nové vyskúšať :-) a ešte viac ma potešilo, že sa oplatilo a že chutil :-) Niet za čo!

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...