pondelok 15. októbra 2012

Tekvicové bochníčky


Milí moji verní, v poslednej dobe som nemala veľa času venovať sa blogu. 
Ale som tu opäť a to hneď s dvoma novinkami. Aktuálne slávim svoje malé úspechy, ktoré prišli ani neviem odkiaľ a ako, iba to tu zrazu bolo. Pre mňa nečakane. Nerada sa chválim a tiež nerada o sebe odhaľujem viac ako je potrebné a tak ich spomeniem len okrajovo a preto, že si myslím, že moji  fans už asi aj majú právo vidieť trochu pod pokrievku Dora´s art-u.

Prvý, asi aj prelomový bod v existencii Dora´s art bol vtedy, keď ma milá pani redaktorka z módneho magazínu Top Fashion oslovila, aby so mnou a inými šikovnými blogermi urobila krátke interview. No pravdu vám poviem, musela som to rozdýchavať...tu nájdete náhľad príspevku.


Po druhýkrát som zostala prekvapená, keď som si v schránke našla mail od Tomáša Babinca z Foodissimo. Tomáš je veľmi šikovný a okrem svojej kulinárskej internetovej stránky sa venuje aj vydávaniu vlastného internetového časopisu Foodissimo extra magazín 
.
.
.
.
a práve preň som odhalila trochu môjho súkromia a tiež vypracovala, dúfam zaujímavé, recepty. Prelistovať a posúdiť môžete tu



...alebo kliknutím sem

Pre úplnosť k mojim receptom v magazíne ešte doplním jeden nepublikovaný a to sú tekvicové bochníčky. Sú neuveriteľne lahodné, mäkkučké ako obláčik a chutia nielen k polievke "potia di zucca", ktorú nájdete v magazíne, ale aj samotné, zajedané plesňovým syrom, či natreté maslom k raňajkám, ...a v neposlednom rade nimi môžete ohúriť vašich hostí, pretože tekvičky nielenže pripomínajú, ale po nich aj chutia.




Ingrediencie na 12 žemličiek:

  • 400 g tekvice
  • 400 g hladkej múky
  • 200 g špaldovej celozrnnej múky
  • 50 g masla na krájaného na kocky izbovej teploty
  • 50 ml vlažného mlieka
  • 3 ČL cukru
  • 2 ČL soli
  • 15 g droždia

1. Tekvicu (nenakrájanú) upečieme pri 180-200 °C cca 30 min., necháme vychladnúť, ošúpeme, nakrájame a rozmixujeme ju na hladký krém.

2. Droždie necháme napučať vo vlažnom mlieku, v ktorom sme si predtým rozpustili 1 ČL cukru. Následne mlieko zmiešame s múkou, pridáme tekvicový krém, maslo a zvyšný cukor a vypracujeme cesto. Nakoniec vmiešame soľ.

3. Cesto miesime cca 10 min. až kým nedosiahne hladkú a pevnú konzistenciu, prikryjeme utierkou a na teplom mieste necháme kysnúť kým sa jeho objem nezdvojnásobí (asi 2 hodiny).

4. Po vykysnutí cesto rozdelíme na 13 častí. Z 12 ks pripravíme bochníčky a z trinástej časti vyformujeme stopky budúcich tekvičiek, uložíme na plech vystlaný papierom na pečenie a necháme ešte 30 min. dokysnúť. Následne žemličky ostrým nožom zvislo narežeme, aby pripomínali malé tekvičky a pečieme pri 180-200°C cca 15-20 min.

♡♡♡

17 komentárov:

  1. Tie úspechy vám prajem, sú zaslúžené. V stredu idem na Slovensko, tak snáď ten časopis ešte budú mať... Rada si ho kúpim.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. dori, chýba koniec textu. a ja som si ich chcela dnes upiecť :-( andrea

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Olala :)
    tak to ma tesi, ked dostavas odmenu za nieco co robis na 100% a s laskou. To je presne to co chcem docielit aj ja, ale zda sa mi to ovela tazsie ako gastronomia. Vacsia vyzva ;)
    Btw, nahodou nebudes niekde varit? dojdem okostovat
    Marek..

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Olivia, kupit sa da iba Top fashion, Foodissimo je len elektronicky.

    Anonym, dakujem za upozornenie, uz som doplnila.

    Marek, varim zatial iba doma a to stale tak akosi "neisto a pokusovo". Odvahu varit pre viac ludi by som nemala, ale ked pojdes niekedy na biku na bradlo, tak sa ozvi, nieco ukuchtim ;-) Verim, ze s bicyklami je to tazsie, ten si kupis 1 - 2x za zivot, kdezto jest musis kazdy den...ale drzim palce, aby sa ti darilo!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. parada, parada, parada! krasny clanocek a tie recepty...ach mnam :))) tesim sa ze si spat! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Danka, v prvom rade ti mimoriadne pekne sekne, ďalej obdivujem tvoju odvahu k zmene prostredia, tuším,že to asi stojí za to :), gratulujem k spolutvorbe Foodissima a už sa teším na nové recepty!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Dori, gratulujem zo srdca! Uplne si viem rpedstavit, ako ti to srdiecko poskocilo pri najdeni si takych sprav. Prispevky su velmi pekne, a recepty ako vzdy uzasne, len tak dalej. Drzim palce na kreativneho kucharskeho ducha aj nadalej .-)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Mary, dakujem ti, si zlata, ako vzdy :-)

    Ivanka, dakujem za mile slova, do BA sa pravidelne vraciam za pracou, takze som nepretrhla vsetky styky a som rada, ze je to tak, inak by som sa zblaznila na mieste, kde nikoho nepoznam a hlavne kde nie je v obchode dostat nic okrem beznych zakladnych potravin. Trochu taky socik tu este maju :-)))

    Tani, si velmi mila, dakujem. Je malo ludi, ktori dopraju, hlavne ak ide o tzv. "konkurenciu" preto si to velmi vazim. Ano, srdiecko mi poskocilo a hned na to prisli aj myslienky, ci na to mam a ci som na to pripravena stat si za blogom...nuz ale clovek sa asi nikdy nebude citit pripraveny :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Danka,gratulujem ti k opravnene ziskanym uspechom !!! a prajem mnoho dalsich :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Vybirne Danka :) Velmi pekne, cely magazin sa mi paci.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. šikulka :) recepty sú skvelé, fotky, všetko je skvelé :)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Martinka, ďakujem veľmi pekne! :-)

    Miška, vďaka za moju nepatrnú časť práce, ostatné je Tomášovo dielo :-)

    Andrejka, díky, si zlatá! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. dori ďakujem za skvelé recepty, včera som robila tekvicové gnocchi a tekvicové bocníčky, boli úplne dokonalé, len farbu som nemala ani pri jednom recepte takú krásne oranžovú ako ty. nie sú tie fotky trošku "vylepšené"? :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Andrejka, jasné, že sú vylepšené! Ale spomínam, si, že farba bola u mojich bochníčkov krásna oranžová, pri gnocchi menej ako na foto.

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Dani, vyzerajú prekrásne, určite vyskúšam, už teraz si na ne chutím :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Zuzka, boli take jemnucke ako oblacik a chutneeee...mnam! Daj vediet ako sa pacili :-)

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...