nedeľa 4. marca 2012

Brokolicová polievka lahodná a jemná ako obláčik

Dnes som robila brokolicovú krémovú po prvýkrát. Možno sa niekto bude čudovať, ale bez mlieka, či smotany. Vôbec ju nebolo treba a takto mi chutila najviac...

Na asi 4 porcie budeme potrebovať:

olivový olej
cibuľa 1 menšia alebo 1/2 veľkej
zemiaky 3 ks menšie
mrkva 1 ks
zeleninový vývar (bujón natur) 1 l
brokolica 1 ks
soľ

Cibuľu nakrájame nadrobno a dáme opražiť na oleji dosklovita, pridáme zemianky nakrájané na malé kocky a mrkvu na kolieska. Zalejeme horúcim vývarom a necháme variť cca 15 min. Brokolicu nakrájame a vložíme do polievky. Varíme, kým nezmäkne. Následne vyberieme zopár ružičiek brokolice a všetku ostatnú rozmixujeme ponorným mixérom. Dochutíme soľou, event. bylinkami, ktoré nám chutia. Do krémovej polievky vložíme odložené brokolicové ružičky a podávame.

9 komentárov:

  1. Mňam, brokolicovú polievku mám veľmi rada. Tuším som túto verziu už niekde zahliadla, ale doteraz som ju nevyskúšala. Musí byť výborná.

    No teda, čítať takéto pred spaním, keď večera je už zabudnutý akt! :-)

    Dobrú noc,

    Eva

    OdpovedaťOdstrániť
  2. fantasticka klasicka polievocka, mnam! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Fajny receptik na tuto polievocku Danka! Zrovna sa mi hodi, lebo manzelovi zistili miernu alergiu na mlieko a smotanu. Urcite vyskusam!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ewuli, povodny recept bol iny...toto vzniklo u nas spontanne a v podstate si clovek moze takto urobit polievku z hocicoho podla chuti. Vyborna bola. Este sme ju skusali posypat syrom, ako sa robi s paradajkovou a bolo to tiez fajn.

    Mary, vidim, ze poznas. Ja sa tesim hlavne pretoze si ju chvalila moja polovicka. On totiz nic podozrivo zelene neje! Vraj...

    Evi, tak skus a ak das vediet, budem rada.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. nazarboncuk, som velmi rada, dakujem :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ahoj može byt aj bez zemiakov? :) chcela by som vyskúšať polivočku :))

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ahoj, ano moze, len asi budes musiet dat viac brokolice, aby si dosiahla pozadovanu hustotu, alebo varit zeleninu v mensom mnozstve vody :-)

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...