nedeľa 13. februára 2011

Valentínska jablková torta s hrozienkami a ovsenými vločkami

Možno sa na Valentína hodí skôr niečo čokoládové...alebo ružové s polevou...alebo šľahačkové....no ja som učinila inú voľbu. Jarko, môj priateľ, bol v piatok nedočkavý a tak namiesto v pondelok ráno som valentínsky darček dostala už v piatok večer :-) Bonbóniky Lindt v krásnej červenej plechovičke v tvare srdca.

Stavím sa, že neuhádnete čo bol prejav mojej lásky! Pomarančový džem! Áno, hociktorý iný muž by sa na mňa skúmavo zahľadel,... že ako to vlastne myslím, ale ten môj, čo si pravidelne ráno maže chlieb maslom a džemom, sa potešil. K netradičnému darčeku ma inšpirovala návšteva talianskych potravín v Bratislave –Pesto and Co (na Špitálskej). Bola som si bola istá, že túto príchuť ešte v repertoári priateľ nemá a že to teda bude niečo špeciálne. 


 
A veru aj bolo. Menu na sobotné raňajky bolo teda jasné!



Ako každý iný džem, okrem na chlieb sa dá použiť aj na koláčik. Tento jablkový, ktorý vám dnes predstavím je preň ako stvorený. Jeho sladká chuť sa ideálne dopĺňa s kyslastou chuťou pomaranča. 

Mám rada kombináciu jablko, hrozienka a škorica. Vždy domov krásne prevoňajú. Stalo sa už akousi zaužívanou tradíciou, že cez víkend pečiem. Môj priateľ to vždy patrične v práci ocení, keď si vybaľuje desiatu :-) a smeje sa závistlivým pohľadom.

Tento koláčik je trochu iný ako klasický jablkový: cesto – strúhané jablká – cesto. Jablko nakrájané na kocky sa vmieša priamo do cesta. Tým pádom sa koláč nerozpadáva, ale jablko cítime aj tak. Je ideálny k raňajkám, k čaju, i ku káve. A veľmi sa k nemu hodí džem s trošku kyslastou príchuťou ako napr. pomarančový, ktorý som použila ja. Rozkrojila som si svoj kúsok pozdĺžne, natrela džemom a plátky zasa spojila. Mňam!

  
V prípade, že by ste mali chuť si niečo takéto doma vyčarovať, budete potrebovať: 

Na okrúhlu 25 cm formu
ovsené vločky 150g
• biely jogurt 1 téglik
• hrozienka 60g
• cukor 180g
• vajce 2ks
• olej 60g
• soľ štipka
• citrónová kôra z 1 citróna
• citrónová šťava z 1 citróna
• hladká múka 300g
• mlieko 100 g
• prášok do pečiva ½ sáčika
• škorica 2 lyžičky
• jablká 2 veľké alebo 3 malé


Asi pol hodinu pred samotnou prípravou vmiešame ovsené vločky do jogurtu a hrozienka dáme do teplej vody napučať.
V hlbšej miske vyšľaháme elektrickým šľahačom cukor s vajíčkami dopenista. Pridáme olej, soľ, citrónovú kôru a šťavu, jogurt s ovsenými vločkami. Následne preosejeme za stáleho miešania alebo občasného šľahaniado zmesi múku zmiešanú s práškom do pečiva, škoricu a prilejeme mlieko. Nakoniec primiešame na kocky pokrájané jablko a scedené hrozienka.
Cesto vylejeme na vymastenú a múkou vysypanú formu. Ak chceme, na vrch koláča ešte naaranžujeme plátky ošúpaného jablka a posypeme ovsenými vločkami.
Pečieme pri 180°C 45 min. – hodinu. Ja som síce použila 25cm formu, ale osobne odporúčam použiť niečo väčšie nakoľko je cesto potom dosť vysoké a dlho sa pečie.

9 komentárov:

  1. dakujem za super recept!!! :) po viacerych jablkovych pokusoch konecne taky, ktory mi uplne vyhovuje. kedze som nemala doma citron, nahradila som ho pomarancovou stavou a korou a torta dostala vianocny nadych :) super blog - dobre recepty a krasny fotky, len tak dalej :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. dori, akú múku? polohrubú? ďakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Andrejka, hladku som davala. Prepac za nepresnost. Snad nie je neskoro. Ale myslim, ze ani polohrubou by si nic nepokazila.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. nie, nie je neskoro, cez víkend sa na ňu chystám. ďakujem :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. dobre Andrejka, daj vediet ako sa pacilo, ale pozor, kolacik aspon mne vysiel dost hutny.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. dori, skúšala som, bol super, mne tá hutnosť vyhovovala, presne na taký som mala chuť :-) podávala som ho s teplou vanilkovou omáčkou, ktorá sa k nemu veľmi hodila.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Andrejka, tesim sa, ze ti vysiel a aj, ze si bola s nim spokojna. Vzdy mam radost, ked mozem niekoho inspirovat a sprostredkovat nieco chutne.

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...