pondelok 14. februára 2011

To zviera za to nemôže... alebo zapekané pikantné kuracie prsia

Chcem upozorniť, že v tomto príspevku budem trochu frflať, veď nenadarmo ma môj najlepší kamarát prezýva „Dora ufrflaná“... S priateľom sme mali už týždeň vybraté, čo si uvaríme k nedeľnému obedu. Malo to byť pikantné kura podľa tohto receptu. A tak sme sa podujali na nákup chýbajúcich surovín. Už od začiatku mi znela podozrivo cesnaková pasta. Musím priznať, že osobne veľmi neuznávam rôzne „výdobytky“ ,ktoré nám majú na jednej strane uľahčovať varenie, no pritom sa cpeme všelijakými polotovarmi, ktoré nám len kazia pečeň a obličky...nuž ale tento krát som sa rozhodla sledovať recept do bodky ani neviem prečo. „Skúsenej kuchárke„ vôbec nebolo podozrivé, že sa v recepte neuvádzajú množstvá... Aby som to nezdržiavala, prejdem k veci. Pastu sme po spoločnom hľadaní úspešne našli. Našli sme tiež tabasco, ktoré rovnako patrí do receptu a o ktorom by som sa tiež rada zmienila pár „lichotivými slovami“, ale po poriadku. Najprv vám predstavím recept, no odporúčam pred samotnou prípravou si vo svojom záujme prečítať celý tento príspevok aj s dodatkom.

Recept som mierne pozmenila.
Pre 4 osoby potrebujeme:

• plátok kuracích pŕs 4ks
• múka hladká na obalenie kuracích pŕs
• cibuľa ½ ks
• cesnaková pasta 1 lyžička
• zelerovú vňať (ja som použila sušený) cca 3 lístky
• paradajková omáčka 400g
• plesňový syr – použila som Nivu ½ balenia
• cuketa 1ks
• soľ
• korenie

• olivový olej


Kuracie prsia nakrájame na kúsky, ktoré obalíme v múke a prudko opražíme na oleji dozlatista. Mäso po opražení premiestnime do zapekacích misiek resp. do jenskej misy.

Rovnako si na oleji opražíme dosklovita nadrobno nakrájanú cibuľku, ku ktorej pridáme cesnakovú pastu a zelerovú vňať. Po osmažení pridáme paradajkový pretlak a 2 lyžičky tabasca (alebo 1 malú feferónku). Dochutíme korením, či bylinkami podľa vlastnej chuti. Necháme podusiť cca 15 min. Omáčkou polejeme kuracie kúsky, navrch poukladáme na kolieska pokrájanú cuketu a prikryté alobalom dáme zapiecť na cca 20 min. pri 180°C, následne odstránime alobal a kura posypeme kúskami syra. Opätovne dáme zapiecť na ďalších cca 15 min, resp. kým sa syr neroztopí.

Podávame s čím sa nám to hodí najviac. My sme si zvolili opekané zemiaky.




A teraz moje záverečné rozhorčené postrehy.

Cesnakovú pastu som dala do omáčky v množstve 1 lyžica. A aj keď som nevedela pre koľko ľudí je tento recept určený opäť ako „skúsená kuchárka“ som dala presne to isté množstvo ako píše recept. Ochutnám a...fuj!!! to čo je? Soľ sama!!! Čítam etiketu a: mletý cesnak a 50% soli. Znovu čítam postup “za lyžicu cesnakovej pasty”, to sa mi nezdá. Rozhorčená som si uvedomila, že treba nejak túto zradu zakamuflovať a tak som do omáčky vyliala zvyšnú omáčku (takže spolu 400g) a dúfala, že to bude stačiť a že po tom, ako ju zmiešam s kuraťom, sa slaná chuť stratí. Podotýkam, že paradajková omáčka s cesnakovou pastou bola statočne cítiť LEN po soli. V recepte už uvádzam množstvo, ktoré by som tam reálne dala, ale, zaobídete sa bez.

Čo sa tabasca týka pamätám si, že moja mama v kuchyni mala tiež, ale nepamätám sa, že by ho niekedy použila. Teraz už viem prečo. Tabasco je prosím pekne feferónka, ocot a soľ. Vyrobené v Amerike. A v recepte ho nebolo pri uvedenom množstve cítiť ani za mak. Potom sa pýtam: nie je lepšie radšej rovno použiť len feferónku alebo si doma vyrobiť pikantný olivový olej? A namiesto cesnakovej pasty použiť pretlačený surový strúčik? Veď konečný efekt musí byť ten istý! Teda pardón, dovolím si tvrdiť, že ešte lepší. Nechcem nikoho uraziť, ale som sa zasa raz presvedčila, že nie je nad jednoduché základné domáce suroviny.

Záver: kura nakoniec chutilo výborne, slanú chuť sme zabili menej osolenými zemiakmi :-) preto som sa s vami o tento recept aj podelila. Ale nabudúce budem najprv merať a potom strihať.

Navyše Absik - bloger, ktorý tento recept publikoval mi nakoniec po mojom rozhorčenom komentári vysvetlil, že on vlastne myslel 100%- ný drvený cesnak bez soli...

6 komentárov:

  1. Dorka,neviem ako je možné,že som ťa objavila až teraz :).Teším sa, že si to všetko prejdem. Krásne fotky aj dodatky :).

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Oh,prvý komentár a omylom som sa prihlásila pod manželovou identitou, tak to som ja :).

    OdpovedaťOdstrániť
  3. :)) tak sa ti darilo. Cesnakovu pastu pouzivam, ale max. 1/2 malej kavovje lyzicky, lebo by to dopadlo ako u teba "fuj!" Ale fotka vyzera pekne :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ivanka, tesim sa, ze mam noveho priaznivca. Trosku som smirovala po tvojom blogu, je tiez pekny a budem sledovat :-)
    Miska, ano, prvy dojem bol fuj, ale ako vravim, nakoniec sa to cele na dobre obratilo :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dorka kuriatko napriek presoleniu cesnakovou pastou vyzerá báječne! Ale vidím, že si sa nedala a jedlo si nakoniec ako správna kucháročka zachránila. Ja tú pastu nepoužívam vôbec, čerstvému cesnaku sa skrátka nič nevyrovná! Ale vďaka za upozornenie, čo nemám kupovať....

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Evi dakujem. Pochutili sme si na nom este aj na druhy den, takze dalo sa. A cesnakovu pastu rozhodne neodporucam. Niekedy sa cudujem ake rozne zbytocnosti sa vyrabaju a ludia to aj kupuju...Som za prirodnu kuchynu a suroviny, aj ked nie vzdy sa to da...

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...