streda 16. februára 2011

Spomienka na Turín

Milujem talianske záhrady v meste, pôsobia tak tajomne. Možno preto, že sú oku bežného okoloidúceho ukryté za masívnymi bránami a obkolesené starobylými budovami. V jednej z tých turínskych som bola počas mojej služobnej cesty. Doviezli nás na večeru do starobylého "palazzo" s krásnou rozsiahlou záhradou, v nej elegantné plátenné slnečníky, guľaté stoly a biele záhradné stoličky, v rohu oddychová zóna so záhradnými kreslami. Letné ovzdušie, prosecco v ruke, raj na jazyku. Malé občerstvenie pred samotnou večerou spočívalo v  jednohubkách ako minipizze, olive ascolane (zelené olivy plnené mletým mäsom, obalené a vysmažené), kanapky s lososom, či kaviárom a vyprážané kúsky hocičoho. Človek by neveril čo všetko talianom napadne obaliť! Napríklad aj také cuketové kvety! Avšak to, čo zaujalo mňa a čo mi bolo dovtedy neznáme sú vyprážané lístky šalvie. Také jemné, nemastné, chrumkavé...a tá nezvyčajná chuť! "Čo to je?", pýtala som sa domácich...Kto nevyskúšal, tomu rozhodne odporúčam a nevyžadujú až takú pracnú prípravu ako by sa mohlo zdať.


Vyčaríme ich nasledovne:

lístky šalvie 15 – 20 ks
vajce 1ks
hladká múka 3 – 4 lyžice podľa potreby aj viac
soľ
olivový olej

Vymiešamie si vajíčko s múkou, osolíme. Cestíčko musí byť trochu hustejšie, aby nám na lístkoch držalo. Ak sa však počas vysmážania rozhodneme mať lístky pokryté iba jemnou vrstvou alebo nám cesto príliš zhustlo, prilejeme trochu mlieka. Lístky namáčame do cestíčka a vysmážame na rozpálenom oleji.

Skúste raz pripraviť niečo podobné svojej návšteve a potom sledovať ich reakcie pri ochutnávaní. A najlepšie im nič predtým neprezradiť :-)


15 komentárov:

  1. hmm..normalne som sa duchom preniesla do Talianska..v dobrom zavidim,ze si mala to stastie zazit taku krasnu taliansku veceru:)a salviove listky mozu byt urcite prudko zaujimava chutovka..ak budem mat salviu,vyskusam:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dakujem dievcata! Som rada, ze aj takato minivecicka zaujala. Ono sa to zda, ze je to nic, ale ked ochutnate, tak rozhodne zaujme.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. jééé. Ty máš úžasné stránky :)!
    hned se musím přidat k followers :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ty si teda zlaťouš! to myslíš vážne, žeby si mi niečo poslala? ;) s radosťou, prijmem nejaké kúsky :D.. môj e-mail je kety1000vazet.sk , tam sa môžme dohodnúť...

    OdpovedaťOdstrániť
  5. * pomýlila som sa ;) email je kety1000@azet.sk

    :D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Dorka, nadherne fotky a nadherny blog, velmi prijemne tematicky inspirovany Talianskom. ja bohuzial na Taliansko a Talianov nemam velmi dobre spomienky, ale asi sme mali len smolu :(( budem sa teda chodit kochat a inspirovat sem k tebe. No a vyprazane salviove listky, to by veru len tak hocikoho nenapadlo, jednoducho musim vyskusat raz!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Evus, s talianmi mame asi vsetci zle skusenosti. Ja s nimi pracujem, som s nimi dennodenne v kontakte, ma na nich svoj nazor, ktory je aky je, casto ich nemozem uz ani citit, ale: kuchynu maju uzasnu a nezamenitelnu. Takze to beriem s rezervou a snazim sa vybuchat to naj... :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Dora, kde sa dá zohnať šalvia? :) To je brutal haluz pre mňa, takýto kúsok. Musí to byť zaujímavé okoštovať.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Toto jednoducho musím vyskúšať...

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Juli, neviem si spomenut, ale bud to bolo v Terne alebo v Kauflande.
    Absik: oplati sa!

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Vyprážané šalviové lístky určite vyskúšam a najlepšie hneď zajtra ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Zuzi skus, chutia naozaj dobre a rychlo sa minaju :-)

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...