nedeľa 10. januára 2010

Jablkovo-škoricový koláčik s mandľami

Včera som bola u trula na grilovačke. Znamenité mäsko s nezameniteľným vínkom (kto by bol povedal, že maďarské chutí tak dobre???). No a keďže rada pri takýchto akciách prikladám ruku k dielu, podujala som sa upiecť jeden rýchly koláčik, ktorý som objavila na Vareche. Je rýchly, jednoduchý a veľmi chutný. A dá sa obmieňať podľa chuti a fantázie.

12 PL polohrubej múky
6 PL kryštálového cukru
1 balíček vanilkového cukru
1 balíček prášku do pečiva
4 PL oleja
200 ml mlieka
2 vajcia
5 ks stredne veľkých kyslých jabĺk
1 balíček škoricového cukru
maslová posýpka:
50g masla, múka, kryštálový cukor

Jablká nahrubo nastrúhame a zmiešame so škoricovým cukrom. Ak by boli málo kyslé, treba pridať šťavu z citróna alebo kyselinu citrónovú. Nesmieme ich vyžmýkať.Všetky sypké suroviny spolu zamiešame, pridáme olej, mlieko a vajcia. Ak by bolo cesto husté, je možné ho zriediť ešte pridaním trošky mlieka. Cesto musí byť riedke.Cesto vylejeme na vymastený a múkou vysypaný plech, postupne na cesto dávame jablká v súvislej vrstve po celom plechu. Posypeme maslovou posýpkou a posekanými mandľami.
Maslovú posýpku pripravíme z 1/2 rozpusteného masla, do ktorého nasypeme polohrubú múku a kryštálový cukor tak, aby zmes bola sypká.
Plech dáme do rúry vyhriatej na 180 °C, pečieme bez otvárania rúry 1/2 hodiny. Množstvo vystačí na 1 malý pliešik (polovica bežnej veľkosti).






5 komentárov:

  1. Ahoj, práve som asi pred polhodinou vytiahla z rúry tento koláč. Namiesto mandlí, ktoré som nemala doma, som dala nasekané orechy. Keďže je ešte teplý, objedla som zatiaľ len okraje :-) Už aj tie mi chutili vynikajúco.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jeeeej Mimi, veľmi sa teším, že si vyskúšala!!! Naozaj. A ešte viac sa teším, že chutil!!! Tento je jeden z mojich obľúbených a s orechmi určite chutil ešte lepšie. Sú voňavejšie :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ahoj Dani, neviem, či som hľadala dobre, ale ak áno, tvoj blog má jeden velikánsky nedostatok!!! Nenašla som tu nič s rebarborou. Nedávno som piekla tento tvoj koláč, ktorý sa stal u nás veľmi obľúbeným a namiesto jabĺk som použila rebarboru. Teraz som chcela nájsť na tvojom blogu niečo iné, no nenašla som. Tak bude zase len tento.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mimi, je mi luto, ze moj blog nesplnil tvoje ocakavania. Asi som ta tymto velmi sklamala. Rebarbora je v plane, ked mi raz zacne rast v zahrade alebo ziskam dodavatela.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. No ak to teda napravíš, bude všetko OK :-) Ani ja nemám dodávateľa rebarbory. Kúpila som ju v tom obchode s červeným káčkom.

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...