sobota 31. októbra 2009

Lenkine narodeniny

Lenka z flamenca oslavuje narodky. Bola som veľmi rada, keď mi uľahčila obstaranie darčeka a povedala: mne stačí, ak mi niečo upečieš. Tak som ju vzala doslova, aj keď som nevedela, aká bude reakcia a či to ocení aj takýto atypický darček. Ale Lenka je v pohode a hoci výsledok nebol úplne podľa mojich predstáv (je pravda, že som sa aj trochu ponáhľala, keďže som piekla medzi návratom z práce a odchodom na oslavu...)
A ako chutili nech povie radšej Lenka sama...

Čokoládové cookies (asi 25 – 30 sušienok)

50g čokolády na varenie
300g hladkej múky
100g práškového cukru
1 ČL prášku do pečiva
2PL kakaa
2 žĺtky
200g masla
100g lieskových orechov
štipka škorice


Múku zmiešame s práškom do pečiva, cukrom, škoricou a kakaom. Pridáme čokoládu a lieskovce, obe nasekané na drobné kúsočky. Ďalej žĺtky a nakrájané zmäknuté maslo, spracujeme rukami na cesto. Na pomúčenej doske z cesta vytvoríme valček, zabalíme do sáčika a odložíme na 1 hodinu do chladničky. Potom stuhnuté cesto, ak sme nedali lieskovce, pokrájame na 5 mm hrúbku (pričom si nôž namáčame do teplej vody), ak však cesto obsahuje aj orechy, cesto sa ťažko krája do požadovaného tvaru a tak ho buď vyvaľkáme a vykrajujeme kolieska alebo formujeme placočky pokiaľ možno pravidelného tvaru. Ja som zvolila posledný variant a tak to nakoniec aj vyzerá, ale aspoň boli sušienky autentické :-).
Naukladáme na plech vystlaný papierom na pečenie. Dáme piecť na 150°C na cca 15 - 20 min.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...